Studieadministrative systemer

  • +

    DANS

    DANS er et nationalt digitalt ansøgnings- og sagsbehandlingssystem, som bruges i forbindelse med optagelse på uddannelser og enkeltfag. 

    DANS består af tre delsystemer; Ansøgningsportalen, hvor ansøgere søger om optagelse og får svar, DANS Sagsbehandling, hvor ansøgninger sagsbehandles af medarbejderne i Studieservice, og DANS Faglig vurdering, hvor faglige bedømmere foretager vurderinger af ansøgninger.

  • +

    Digital Eksamen

    Digital Eksamen er Aalborg Universitets system til håndtering af digitale prøver.

  • +

    ITX Flex

    ITX Flex fungerer som en digital eksamensvagt, der dokumenterer den studerendes digitale handlinger under en stedprøve. Som ITX Flex behandler foregår efterbehandlingen via Digital Eksamen.

  • +

    Modulbasen

    Modulbasen er AAU’s database over samtlige udbudte moduler på alle AAU’s uddannelser.

  • +

    STADS

    STADS består af to delsystemer; eSTADS og iStads/Stads+. Systemerne deler database og indeholder dermed samme data, men indeholder forskellige skærmbilleder til forskellige formål. Derudover er der Stads-Selvbetjening (inkl. et support-modul til ansatte), hvor de studerende ser deres resultater, foretager tilmeldinger og downloader udskrifter.

  • +

    Studieordningsbasen

    Studieordningsbasen er AAU’s database over samtlige studieordninger, der er gældende på AAU.

  • +

    Uddannelsesbasen

    Uddannelsesbasen er AAU’s database over samtlige udbudte uddannelser.

  • +

    UniStart

    UniStart er et AAU-system, som bruges i forbindelse med ansøgninger om optagelse på bacheloruddannelser. Ansøger kan se status på sine ansøgninger til AAU, modtager og besvarer beskeder fra sagsbehandler og svarer på tilbud om optagelse. Derudover bestiller alle nye studerende AAUcard og finder oplysninger om deres AAUmail i UniStart.

  • +

    Urkund/Ouriginals

    Urkund/Ouriginals er det system, AAU anvender til at scanne for plagiat. Scanning sker automatisk via Digital Eksamen men besvarelser kan også scannes manuelt af AAU-ansatte.

Adgang til studiesystemer

Har du brug for at få oprettet, revideret eller fjernet adgang til ovenstående systemer, skal du udfylde blanketten og sende det til Studiesystemer: studiesystemer@aau.dk

download blanket

Tilmeld dig nyhedsmails

  • Tilmeld dig nyheder omkring et eller flere af de it-systemer, Studiesystemer forvalter, samt generelle nyheder fra Studiesystemer. Vi informerer om bl.a. nye features samt driftsproblemer/fejl på de systemer, vi forvalter.
  • Du kan være tilmeldt visse nyhedsmails i kraft af din stilling eller dine arbejdsopgaver - disse tilmeldinger kan du ikke selv redigere. Kontakt evt. Studiesystemer for at få oplyst hvilke nyhedsmail, du er tilmeldt.
  • ​Hvis du vil afmelde, redigere eller blot se dine tilmeldinger, skal du indtaste din mail-adresse og klikke 'Opdater tilmelding'. Derefter får du mulighed for at opdatere dine tilmeldinger.
  • Husk at tilmelde dig mindst én gruppe.
  • ​Hvis du tilmelder dig via en ikke-AAU-mail kan nyhedsmails ende i din spam-folder. Husk at godkende afsenderen, så mails fremadrettet ender i din indbakke.
  • Ved tilmelding og redigering får du ingen bekræftelsesmail. Du får dog en bekræftelsesmail hvis du afmelder alle nyhedsmails.
  • Man kan tilmelde både individuelle mailadresser og fællesmail.

Tilmeld dig nyhedsmails

Mangler du noget?

Er der mangler på hjemmesiden, så kontakt sts-sekretariatet@adm.aau.dk.

Spørgsmål vedr. adgang til systemerne:
Kontakt Studiesystemer studiesystemer@aau.dk