AAU logo

Studieservice

Sekretariat og Uddannelsesjura

opgaver i Sekretariat og uddannelsesjura

Sekretariat og Uddannelsesjura varetager en bred vifte af opgaver inden for administration, koordinering, samarbejde og udvikling, afgørelsessager samt uddannelsesadministrative regler, herunder

  • Juridiske sekretariatsopgaver, høringer, aktindsigt og generel juridisk bistand
  • Disciplinærsager i forhold til studerende og ph.d.-studerende
  • Forsikring i forhold til studerende
  • Valg til styrende organer på AAU
  • Legalitetskontrol af studieordninger
  • Sagsbehandling af eksamensklager, meritklager og retlige klager over studienævnsafgørelser
  • Vejledning af studienævn og studieledere
  • Fastsættelse og implementering af regelsæt for studerende og studienævn (f.eks. eksamensordning)
  • Afholdelse af kurser og workshops for studienævnsformænd og studieledere vedr. sagsbehandling og forvaltningsret
  • Juridisk vejledning og understøttelse af prodekaner for uddannelse for fagområdet
  • Ledelsesinformation og diverse afrapporteringer og mødeforberedelse
  • Stabsopgaver for studiechef, herunder HR, økonomi mv.
  • Øvrige stabsopgaver, herunder post, rejseafregning, ferie, indkøb
  • Data- og procesejer for tilsynsbasen
  • Data- og procesejer for uddannelsesbasen
  • Data- og procesejer for modulbasen
  • Data- og procesejer for studieordningsbasen

UDVALG OG NETVÆRK

  • Sekretariatsbetjening af SA-udvalget (udvalg for samarbejds- og arbejdsmiljø)
  • Sekretariatsbetjening af Rektors Valgudvalg
  • Sekretariatsbetjening af ingeniørernes landsdækkende censorkorps